you won't know what it's like until you try *




då sitter man här igen,
en ledig dag som har varit allt annat än ledig,
fast å andra sidan, bemärkelsen på ledig här i hästkretsarna är inte samma
sak som ledig från 9-5jobb
-
så vad har jag gjort ??

diskat berget av disk...
tvättar min andra omgång tvätt
städat lägenheten från allmänna platser till mitt krypin
juste frukost hann jag med också

-

tänkte pysa bort till stallet efter lunch,
joina de andra lite, se om jag kan göra lite nytta ... NOT!
vill spendera lite kvalitetstid med min häst
-
hoppas hans kropp inte fick en chock efter passet igår ^^

värmde upp lugnt runt galoppbanan,
in på hoppbanan, trav och galopp och sen lite småskutt för att nöta in rytmen
före och efter hinder, hur små/stora de än är.
gick bra, när han drog iväg lite, stannade jag honom efter hindret och ryggade.
vilket gav stor effekt för jag hade under en period en häst som sökte hinderna, väntade i handen och galopperade lika stadigt efter som innan hindret :)
sen kom kombinationen ...
som var i längsta laget för min häst sen vet jag inte om det var för att han var på test-humör, trött,
eller bara grinig ... för inte skulle han gå nära den -.-
kom vi över första pep han åt sidan ...
allt jag försökte hade ingen verkan,
frustrationen tog ut sin rätt, och Emma blev aggressiv i ridningen
-
vet inte om det "skrämde" upp Bruno lite för hoppade gjorde han :P
men måste tillägga att det förstörde lite av passets känsla ...
allt annat gick lysande och så kommer en stöttesten av det i princip minsta slaget :/
och blödig som jag är, hade jag dåligt samvete med rädsla för att jag var för hård mot honom
för han blev lite stressad av "styrkan" i min ridning under dumhetsstunden
-
men nu borde han av egen erfarenhet gå bättre nästa gång och tänka sig för innan han bestämmer
sig för att sätta sig på tvären.


på tal om hästar, go figure ;),
vi har blivit med två 2åriga hingstar
-
chefen ankom med de igår under min ridtur på egen häst.
2 år ska de vara - till storleken och biffigheten/fetheten att döma, ardennerhästar som är gamla i gamet ...
Puh! inte vill jag vara den som ska ta högst ansvar i deras träning, de kan mosa en med en spark
de små lymmlarna ... Rolle - skimmeln med Ramiro tidigt i stammen och Q - fuxen med Quidams Rubin lika tidigt.


för de fåtal icke hästintresserade läsarna får jag till mitt försvar säga att
bo/jobba/leva omkring hästar och hästrelaterat prat 24/7 sätter sina spår i skrivningen (!)
believe it or not ;)










good site, need more information! Thank you

2012-02-03 // 12:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback