with your empty heart and mine full on pain *



energikrävande dagar, som alltid kan sägas :P
tisdags var nog den jobbigaste,
okej måndag var inte illa den heller
då det var förberedelser, med tvättning
av 8 hästar och knoppning av 7 ...
tidig uppgång - avfärd för cissi&jan halv 8

-

några timmar senare körde marcus iväg med den sista hästen,
jag kvar hemma,
med jobb kvar - om jag inte minns fel, 12 att rida, 6 hästar att tvätta.
fyraåringen Zelma drabbades av nässelfeber, som min häst fast extremt mkt värre :O
-
mulen var svullen&spänd, ögonen igenmurade, småprickig över hela kroppen :(
stackars stackars häst. veterinären kom efter en bra stund och gav henne  två stora sprutor.
två dagar efter är problemen väck!
så lagom tills de andra anlände från tävlingen
red jag den sista hästen :s
halv 9 ...

onsdagen var lika tidig - knoppning av trollet Ascaletta,
sen hängde jag med på tävling.
får vara ytterst glad att det inte regnade som dagen innan,
utan det var bara stormvarning i blåsten,
bra start på utesäsongen :P
hästarna blir iaf liite härdade x)
iaf
2 vinster med Convent
en tredjeplats med fiina Quanbell :)
bra rundor på CC
och Ascaletta likaså - otur i sista klassen med samma hinder ...

kan säga att idag var en chilldag, nästan
jag red
Cattaro - var fiin :)
Bruno - var wunderbar i hoppningen :) cissi tyckte likadant ^^


L'acorada i sitt livs form efter hemkomsten
Vidi Vici var även hon fin
och till sist Caralena som hade lätt släng av kolik i måndags, så en skrittur var behövligt för oss båda :)¨

iaf hem snabbt och ett snabbare ombyte och så bar det av till Von Rönne
Cissi var nu i stort behov av ett par nya chaps, med tanke på treårstestet på tisdag
-
jag för ovanlighetens skulle hittade ett schabrak, men i det priset kan jag lova att det inte är många som hade tackat nej ;P
smutsvänligt m.blått med Reitsport Von Rönne-loggan - så om inte annat så har jag
ett beståndigt minne av Tyskland :)
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback