{late update... from January}


Hmm, det är ju sagt att jag är en olycksfågel … Not arguing with that !

Det händer mkt i stallet nuförtiden.

Tävlingar till helgen, så det är utan att överdriva skönt med en ledig dag att kunna ladda om batterierna och låta kroppen återhämta sig fysiskt (a)

Hade för övrigt en mardröm, Cissi vart involverad – det var tävlingsmorgon och min klocka ringde inte, jag vaknade 10 minuter innan vi skulle köra och alla hästarna skulle knoppas och tvättas … Panik!
På något sätt fick jag iväg de tre hästarna som tävlingen gällde, men Cissi var inte glad.
Vi började bråka och när hon kom hem från tävlingen brakade helvetet lös. Det slutade med att hon tömde sitt rum i en väska, ringde taxi och använde ett fejkIDkort där hon var svarthårig för att få chauffören att köra henne hem. Trots mina extrema försök att få henne att stanna kvar, satte hon sig i taxin och försvann …
Ajajaj – får väl vara glad att jag inte ensam ansvarar för tävlingmorgnarna ensam eller att Cissi skulle bli fly förbannad på mig ^^ I’m too sweet + att vi kommer väldigt bra överens.
Måste påpeka att det känns som om jag har varit här betydligt längre än i 2 veckor, och det på ett positivt sätt :D


Under gårdagen fick jag börja med att rida Ascaletta – börjar gilla henne mer och mer :)
Fantastisk lyhörd och lätt att rida trots sin storlek.
Så det blev arbete i galopp för att få henne att jobba ihop med bakbenen även på mindre volter.
Men då min arm spökar lite så blev det inte lika aktiv ridning med benen då jag inte kunde hålla ihop henne på bästa sätt i  handen isf … Cissi tyckte att det såg bra ut, trots lite lam ridning emellanåt ^^
Därefter red jag Cassia Row – blev extremt chockad positivt då hennes galopp var vääldigt stor :) fick tips av Annelie att inte rida så mkt med sitsen men det är så svårt att rida på ett totalt annorlunda sätt jämfört med hur jag har ridit i Sverige. Jan sa till mig att komma på några mindre hinder och det var samma sak där :P alldeles för mkt ridning innan hindret – vilket kan bidra till en dragig häst efteråt …
Sista gången jag kom fick jag till känslan liite bättre. Men jag är ju här för att lära mig och jag anser att jag har gjort framsteg på dessa två veckorna! Och mer ska det verkligen bli!
Emma will work hard!

Lite annat info då ... 
jag har fått ett tyskt kontantkort med pengar insatta av Annelie&Jan
I lördags trots mitt beslut att stanna hemma fick Cissi iväg mig till Itsehoe
tillsammans med Linda och Püppi :D
inte alls som svenska utekvällar, men det var ett trevligt umgänge så det är väl det som jag får 
se det som positivt :P
jag har även fått mina första frysmärken ... även om Cissi och Linda förklarade hur förvirrade de var när
märken lika kliande som myggbett för att sedan bli mörkblå ... så var det läskigt.
men fick hydrokortisonsalva av Cissi så nu tycker jag att det kan gå åt varmare tider ^^ !
min andra laddning i tvättmaskinen borde vara färdig nu ... 
här i Tyskland är det så vi spenderar våra lediga dagar, typ x)


vad har jag annars att berätta ... (?)
som sagt så är det mkt som händer,
men att komma ihåg att uppdatera bloggen med de händelserna
-
that's another thing !
 












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback