to me it's a little bit uncomfortable ... just a little bit ...


Trots en fullspäckad tävlingsvecka,
har man liite ork kvar - endast lite ...
men imorgon är det fredag,
och det ska betyda helg
vilket i sin tur betyder chill/fest ...
men för en svensk hästskötare innebär det
en ledig dag följt av 6 dagars hästjobb.
man kan ofta komma på sig själv att undra hur det skulle vara om man
befann sig hemma i Sverige på ett 9-5 jobb 5 dagar i veckan,
med lördag och söndag fria ....
men å andra sidan, erfarenheterna & de obetalbara minnena
+ att det är ju faktist det jag vill göra just nu.

tisdags var en låång tävlingsdag, med 8 hästar allt som allt, vilket
medförde att Marcus fick agera hästchaufför
-
Cissi har fått sin lilla Emilia såld
-
åker förmodligen/förhoppningsvis på lördag
(min lediga dag men hade tänkt ta mig till stallet för
moraliskt kvinnligt emotionellt stöd, med tanke på
de andra macho-manliga arbetarna ;P)

Min Bruno har haft det lite upp-och-ner här nere
-
senast så har han stora utslag på magen, som
varierar kraftigt i storlek.
trodde först det var värmerelaterat då temperaturen här nere går upp och ner ...
men det visade sig vara någon form av allergisk reaktion - tysk översättning
- nässelfeber.
hans framben var även svullet mellan kotan/knäet på insidan ... jag vart genast orolig men det var ett slag
som han själv hade åstadkommit så de samtliga problemen kunde enkelt lösas med en antiinflammatorisk spruta



~puh!~

att man blir så nipprig när det gäller sin egen häst,
speciellt när man inte har någon anhörig att höra sig med ...
tackar mamma för moraliskt stöd iaf :)

nu far det avokado rundor i köket ...
tror marcus har det lite svårt att multitaska, med att hålla min banan borta från sin tallrik ;)
samtidigt som han håller i sin laptop och ska lägga upp mat på tallrik -
det är inte lätt att vara ensam kille här inte :P
någon måste ju utstå mina och Cissis practical jokes och gliringar ^^



one crazy night with many crazy people :)












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback