jag är frågan, du är svaret *



igår vart det kund på morgonkvisten så det var
tjopptjopp med stallsysslorna.

mamma och syster kom för ett efterlängtat snabbt besök:)
de vart snälla och köpte med lite livsmedel (en del nyttigt, en del...not so much:P)
syster joggade på hästen och rätt var det var så var de borta. 
nej men det var en snabbvisit, kommer spendera mer tid med la familia nästa helg
(någon fyller ju 21)

idag spräckte jag min nolla 
-
red fram Balou (den grönaste 5åringen i stallet) och i galoppen drog han 
av några rejäla bocksprång i kurvan så Emma sa bara tack och adjö och landade på banan. 
inget fysiskt skadat, möjligtvis självkänslan (go figure).
Magnus frågade huruvida jag kunde sitta upp igen, ja fan!
in i ridhuset för lite hoppning tillsammans med Felicia/Bosco & Bella/Baloubet
travhoppning, räcke från kort sväng, linje med vattenmatta med 3 korta galoppsprång till räcke
-
det var vad som tränades på idag.
och om man bortser från stundtals brist i reaktion från min sida (satt väl kvar lite i skallen) så
flöt passet på felfritt. riktigt härlig häst att sitta på, mjuka språng och enkelt följsam galopp:)


Bruno skrittade jag barbacka tillsammans med Bella och Lyrik.

Imorgon är jag ledig och då ska jag klämma in en klippning på Bruno.
ser fram emot att sova utan att vakna av ett iofs försiktigt alarm.
de andra stackarna får roa sig med att gå upp extra tidigt för att ha två hästar redo för avfärd
kl.7.30 - skadeglädje är den enda sanna glädjen!

På onsdag blir det en Pay&Jump på Flyinges anläggning :)
skoj!



















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback