don't know why ...


Usch , förkylningen har slagit ner i kroppen ...
Totalt lamlös - orkar inte göra något ...
igår blev det inget jobb -
idag blev det heller inget jobb , fast nu var det
pga förkylningen ...

Hovisen skulle kommit idag så kära mamma tog tappert sig upp till min pojke i snöfallet
-
för att på hemvägen få samtal från just hovslagaren Kent  om att han inte hade kommit ifrån alls tidigt från ställena innan Bruno ... Tydligen pga snödrivor & så var det många av hans kunder som inisterade att få isatt snösulor och extra broddhål
-
kan väl absolut vara bra för de som inte har tillgång till ridhus varje dag osv .
men det jag oroar mig för är risken att det kan börja ruttna , just för att det är så tätt
och att det inte kan komma in så mkt luft .
Fick hursomhelst , eller mamma fick rådet , att det inte var nödvändigt att sätta det på Bruno
-
skönt då kan man spara den extrasumman varannan månad ^^

Igår longerade jag Bruno , det var lite kalabalik i ridhuset , 2 ridande & måttligt irriterande på mig som skulle komma in och longera - när Pernilla redan höll till i ett hörn.
Men jag betalar liksom ridhusavgift precis som alla andra (!) så jag svarade bara artigt att jag ska longera
-
Bruno gjorde ju inte saken bättre att han var på riktigt bushumör :P
travade och galopperade fram utan inspänningar och i högervarv blev det ett jävla hoolabaloo på bocksprången x)

som tur var verkade det som att han bara behövde spralla av sig för när inspänningarna kopplades på skötte han sig bra ,  om än lite lathet - jag fick låna en långpisk , vilket jag Aldrig annars bruka behöva
tror än en gång att det kan grunda sig i att det inte är så mycket frihetskänsla inom fyra väggar ...

Aja Bruno fick sig ett pass så inte den där galen-panna-energin bara eskalerar tills ridturen nästa gång (om jag orkar så blir det im)



















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback