Ergonomisk SCHmergonomisk!


Under mina år på hästryggen har jag använt mig av;


Ett par stigbyglar som aldrig kommer att förlora sin stilrenhet,
de är i kolfiber och är inte riktigt lika kalla att rida i som JIN
stort + att man kan byta ut fotplattorna.
Har aldrig varit annat än nöjd med dem!


Fick syn på dessa på SEGcompany och fell in love.
Då var det den första modellen med mer mellanrum än de nya.
Tyvärr gick undersidan i plast sönder och föll av när jag var på tävling,
perfektionist som jag är, vill jag inte ha bristfällig utrustning ....
De åkte tillbaka & då jag fick möjligheten att få ett par nya då de lovade att
designen hade förbättrats men jag hade tappat suget att ha dem .
Och nu när de är en riktig fluga har det som gjorde dem "unika" försvunnit ...
IMO är de nya modellerna mer lika vanliga stigbyglar (om man bortser från de mångfaldiga färgkombinationsmöjligheterna)
ett stort minus för mig var också det faktum att de skrapade sadeln och det var problem att få de att hänga uppe
när man sadlade osv.
ett + var att de hängde på det sättet man har stigbygeln i foten till häst.
- att man numera behöver de fula stigläderna ...
Men iofs, not my problem då jag inte har sådana längre ;)
[tror marknaden gjorde utrymmet för stiglädret gjordes smalare för att endast passa
tsm med Freejump stigläder]



det senaste tillskottet
-
valde en mer subtil färg , även om jag hade velat gå crazy med en sådan "detalj"
men låter mina schabrak stå för det :P
väldigt stora fotplattor och tog för mig ett tag att vänja mig vid det.
Men det positiva - de är lätta att hålla rena&snygga.
Kalla att rida i nu till vinter dock!












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback