these boots are made for walking


Då jag har haft min beskärda del erfarenhet av stövlar
inom ridningen ,
pics&opinions coming at ya;


första riktiga läderstöveln,
fantastisk passform & mjuka/behagliga från början
hade de i ca 4år, tills de började bli lite korta ... tyvärr ...


och som såå många andra drabbades jag av Tretornfebern :P
hade inga problem med dem what so ever , som man fått höra många har/haft
(spec dragkedjan)
Men efter olyckan med Dublin kom jag underfund med at de ändå inte kan komma i närheten med
stödet man får från läderstövlar ...


så det blev ett par Pioneer ,
så mkt för det stödet jag sökte va :P
men priset och att de smet åt vaderna lockade
så mkt att det blev 2 par ^^
men blev missnöjd med att de sjönk ihop+stödet saknades ännu mer !


jag inhandlade ett par chaps under tiden jag väntade på mina stövlar från Fbo
och dessa fastnade jag för :) passade mig bra utan att behöva specialbeställa .
Efter flitigt användande sitter de fortfarande super och jag har faktiskt ett stöd i skänkeln,
något som jag inte trott att jag skulle få med chaps.


Äntligen har jag ett par stövlar från Parlanti :)
fick min egen liten nisch på dem med de bruna detaljerna, love it ^^
allt vad jag har drömt om vad ett par stövlar ska göra för ridningen(!)











» N

sv: åh va kul, va avis jag blir :D

va ska du ner till tyskland och göra? :)



hihi, aa :D

2010-12-21 // 21:32:10
» -

Wow vad snygga dina Parlantistövlar var!

För övrigt en väldigt fin blogg ;)

2011-01-10 // 13:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback