du & jag tralala



Hmm har märkt att så fort man inte är aktiv, lider siffrorna ...
Jag är inte ute efter ngn placering eller så , mest min ventilationssida typ .
Fast det hade varit Trevligt att få liite kommentarer ^_^



Tävlingen i Trelleborg i söndags kunde ha slutat bättre ... eller den hann knappt börja ...
Måste bara påstå att det är skönt att slippa betala/besiktiga fast det är regionalt :)
Bara jag som tkr det ;) ??

Han kändes fräsch och taggad , det var nog den bästa framhoppningen
-
då jag har en häst som "kräver" mkt plats och tkr inte om hästar tätt inpå ,
brukar framhoppning vara mest till för att få Bruno fokuserad och lugn -.-
Detta var ett njutbart undantag !
-
När jag höll mig beredd på banan gick den första nollan i mål . Red saktare än vad jag hade planerat , dock mina svängar så att säga .
Ryttarinnan före mig var påväg mot en bättre tid än föregående men i svängen mot kombinationen var balansen inte där och hon föll - undkom ett uppställt hinder , puh !
Min tur ; Bruno var sugen kände jag och Jag kände mig peppad att , den här omhoppningen ser jag fram emot :)
Om jag hade FÅTT komma så långt :(
Efter ett hinder som vi hoppade mot sargen (lite obehagligt för hästarna(?))
girade han till höger varpå jag hamnade på sniskan , för att direkt gira tillbaka till vänster (dit vi skulle)
Min balans var POFF!borta  och jag försökte klamra mig fast !
Varför skulle idag vara den dagen han skulle vara knoppad :o ?!
GAH !
Kom antagligen åt Bruno på ryggen med vänster skänkel/sporre och han blev kinkig och ökade farten ...
Emma åkte med en jävla fart i marken . Ryggen först , "studs" eller whiplashkänning när huvudet väl landade hårt på underlaget . Antagligen låg jag stilla ett bra tag ...
Sjukvårdare och snack om ambulans - Nej sa jag .
[vad är det med ryttare och deras förbannade stolthet ?? Jag är okej , jag kan gå härifrån fast världen snurrar runt mina fötter ... ]


Men iaf,nu är det konstaterat att det inte var en hjärnskakning , men ngt är inte okej med axeln ...
Lite mer smärta än ömhet - lite mer smärta än när man sträcker sig ...
Hmpfh , får hoppas att vila är vad som skulle ordineras ...


Tillbaka till tävlingen ,
Emma var arg och besviken på sig själv (ofc) då jag ansåg att jag hade kunnat lösa det , och på så sätt , inte råkat ut för "olyckan" och kunnat rida nästa klass . Jag kände mig verkligen säker i den klassen , tror också att jag hade fått en bra tid , now we'll never know - and that's what bugs me !
Orolig för att Bruno skulle drabbas av ngt återfall till skör liten pippiunge , ska vara borta , men det är väl så , som man känner sig själv känner man andra ...
Det blir en klass i Örestad på söndag , det blir inte för tufft för honom (konsultation med tränare) och vi behöver bara känna att det stämmer .


prince charming<3









bruno är iaf söt<3














» sofie

Tur att du inte slog dig mer!

Såg Riktigt obehagligt ut, du låg helt stilla hur länge som helst, personerna som var närmast mig på läktaren var helt säkra på att du var medvetslös...

usch!!



tjusig häst du har :D

2010-11-10 // 10:59:18

Wow det är en verkligt fin häst du har :) syntes verkligen på tävlingsplatsen ;)

2010-11-11 // 11:07:59

Sv: Det blev en prestige Versailles :) Jag satt bäst i den och hade den känslan jag är ute efter :)



Tråkigt när det blir så på tävling, när man verkligen ser fram emot ngt. Men nya tag bara!

Jätte fina bilder!

2010-11-13 // 13:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback