du & jag mot världen [kanske inte men ändån]


Hemkommen från stallet
har precis betalat räkningar -.-
nu kallas det på mat men inte sådär värst hungrig - intresseklubben antecknar i know !

Det blev helt enkelt en mysdag idag :)
gnuggande i mankammen som pojken veeerkligen tkr om !
sen noggrann borstning och han visade sin tacksamhet genom att bita och dra i min jacka
(förmodligen i jakt på godis)

Ibland har man inte alltid lust att rida eller så har man som jag och säkerligen många andra , en utstakad vilodag
som kan spenderas på något av följeslagande sätt;

* promenad med mkt betning inkluderad
* en liten skrittur - barbacka i mitt fall
* kvalitetstid á la borstning

Bruno uppskattar mest det första och sistnämnda :P
Ryktning - fick man lära sig på ridskolestadiet att det ökar hästens blodcirkulation
men att det också skapar/stärker bandet mellan häst och ryttare är inte heller så Einsteinigt att lista ut
Man märker ju att hästen (oftast) njuter av att bli borstad med olika hårda borstar och så tillkommer det i mitt
fall mkt kel , då Bruno vill typ visa sin uppskattning eller nåt :)
Vi kan stå stilla ett bra tag - han hänger med huvudet i min famn och jag lutar mig mot hans panna<3



en version av vår kelstund ^^















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback