winner winner chicken dinner


No words needed


Efter träningen blev det bänkande framför TVn
fast man fick reda på vem som segrade så var det härligt att få se det

Samt sååå skrattretande och förargande att höra Jans kommentarer ...
Plumpigt emellanåt och bara extremt grodhoppande sagt däremellan !


Jag menar bara de kommentarerna om Abdullah , när han skulle rida Hickstead tror jag ...
-
Det ser inte ut som ett världsvant ekipage ,
snarare som ett 120 ekipage från Sverige
-
jag menar Hallå ?!
-
Kränkande å hans vägnar och samtidigt smickrande för en själv :P
Bli jämförd med en sådan välridande "ung" kille.
Anyway , jag hade satt mina pengar på honom och han gjorde det förjävla bra att gå nolla med alla utom sin egen häst , som enligt mig är bland de finaste under detta VM :)


De Jeune är en klass för sig , klassen där det gäller att visa känslor för hästarna och rida med sådant lugn och få samtliga hästar att hoppa lysande med honom.
Hickstead har visat att han är en fantastisk häst - och jag måste få yttra mig att ingen red honom bättre än segraren. De sprången han låg inne med - Wooooow !



Från världseliten till träning i Gryttinge :D
Det gick väldigt bra igår , extremt bra för att vara ärlig !

Tränade mest på att få oss att rida på de angivna distanserna ,
Två linjer på 4 resp 5 galoppsprång samt en kombination med 2 galoppsprång , räcke-räcke (som blir svårt i sig)

Han har blivit mycket mer "ridbar" - dvs lugnare i sig men samtidigt söker hinderna och Hjälper till (!)
That's some news for me x)

Mjuka följsamma händer och lugn säker ridning från min sida och hans fina språng och härliga galopp kan inte bli annat än success ^^






hmm ... nu när kylan blir allt mer påtaglig så finns det ngnting som jag faktiskt ser fram emot
-
call me weird but that's just me
-
det är mysigt när hästen har ett tjockt snyggt vintertäcke , på tävling syftar jag främst ,
och spec på Brunos urtjusiga 400grams bruna Domani täcke (som jag köpte splitternytt på annons)
Ja juste att man får användning för alla tjocka mysiga fina täcke som man samlat på sig under sommaren och andra år :P 
Och en liten renrakad häst med hårremsfärg to die for är inte helt fel ^^ 










 





sv; åh vad bra trodde först inte dom hade och skulle ringt dit o frågat men nu vet jag :D

2010-10-11 // 19:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback