sång på sång, det ekar över alla taken *



Eehh nej!
varför ska det bli som man önskat??
regnet gjorde absolut inget uppehåll så
jag och Bruno höll till inne i stallet med lite kvalitets/pysseltid.
hans hovskägg blev klippt,
tog itu med manen, liite tunnare blev den nog
& stod och borstade fina hesten ett bra tag :)
inga bieffekter efter hoppningen igår, vilket inte var ngt förväntat, men
om han står ofrivilligt dagen efter ansträngning så har hans ben en tendens att bli liite
galliga.
fast ... eftersom det är ett bra tag sen han (peppar,peppar) varit svullen i benen
så kanske det var ett symptom som tydde på övervikt och inte lika underhållande/varierande ridning som
det är nu.
Tror nog att han har gått ner uppemot 40-50kg under den sista tiden i Tyskland,
dels var det väl inte en lika ätbar halm, sen hade han under halvåret som gick fått bygga upp helt andra muskler
-
och först i slutet märkte jag att allt kom på plats, jag anpassade mig såklart fortare till den tyska stilen än vad stackars Bruno gjorde.
Dock så anser jag att sättet jag rider på honom nu, är det mest optimala(!) jag kan inte säga
att det är endast tysk ridning, men det har så klart spelat in en ovärderlig roll i min utveckling som ryttare.
Jag skulle nog mer säga att allt jag har lärt mig har öppnat nya dörrar, vars innehåll jag formar om och pusslar ihop så att det ska bli Emmastil på det (hoppas det går att tyda).



















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback