She loses her shoe, the prince finds it, end of story ...


vet inte om det var ngt som hamnade i kaffet i morse
hela dagen befunnit sig i ett töcken,
som toppades av mina och Cissis språkbarriärer ;P
vi löste det finfint tyckte vi iaf, lite va? här och där
samt lite förställning av uppländska från min sida x)

Blev en hel del ridning för oss alla idag,
Jan har också drabbats av lunginflammation light version
(smittad av Annelie) så han vart förståeligt nog inte såå pigg på att rida
en stor andel av de 15 hästarna som skulle ridas idag.

Jag fick först lektion för Jan med Quanbell, one lovely horse i might add!
loose in the hand, var huvuduttrycket för dagen. Avslutade passet med ett par språng på ett litet räcke och
sista språnget fick bedömningen "perfekt" av Jan :)

Nästa som jag fick hoppa vart den fina Caralena aka Lena ;)
oj vilken trevlig häst, samarbetsvillig & väldigt lätt för att lära
okej, för att inte förglömma hoppningen ^^
Sista hästen för dagen blev min franska vän Ruben :)
liite fjärilar i magen när jag började rida fram, det är då han
kan se spöken i det mesta ...
men sånär som att ögonen höll på att ploppa ut när Cissi kom inskrittandes på "krokodilen" Emilia
så gick det bra :)
Hoppade några språng när Emilia fick paus från sitt hoppande,
jag tycker nog att de tre hästarna jag har fått hoppa idag har satt några positiva märken i
min hjärna.
Lugn hand-kraften i knä&vad.
Typ Stall Meves filosofi kortkortfattat :)


Nej nu är det återigen dags för en välbehövlig sömn.
och jag som var orolig för att inte kunna sova bra borta :P


Aja justeja!
De sista hästarna för dagen var BBhästarna Warenga och Catania
-
blev släppta i stora manegen, där vi hade hinder framme
-
vi körde runt de lite i galopp och
när de kom på ena långsidan spärrar Catania vägen för "Gaga"
som beslutar sig för att den snabbaste vägen är över hindret :O
Jag bara vände mig till Cissi; Ehm såg du verkligen också det där?!
helt crazy, hoppandes av egen vilja ett räcke på ca120cm!
det kan man kalla hoppglad häst om inte annat x)












TTYS







//Emma




Åh så trevlig läsning. Härligt du har det. Märks att du trivs. Du kommer verkligen att utvecklas där nere och snart har du lille Bruno också där och han kommer också att utvecklas. Kramizzz

2011-02-08 // 23:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback