Mooreshill Lad


När jag var nere efter beskedet angående Carrie,
fick jag övertygas om att åka och prova en häst hos Linell.
Jag var inte alls rutinerad på storhäst så jag gjorde väl mitt bästa och kände att "Bruno" ställde upp till 100%
-
Andra provridningen fick jag mer krav på mig från Åke, med all rätt,
och i slutet hoppade vi en linje på 140-isch och vi kan väl säga att mitt leende talade för sig själv (a)
-
Vi har haft våra duster, som förmodligen började med hans begynnande muskel/träningsvärk
och han sa ifrån rejält under ridpassen vilket fick mig att börja tvivla på mig som ryttare.
Tack och lov för min mamma som satte sig upp och satte honom på plats,
visst jag var orolig att han skulle få av henne med sina skruvbockar/stegringar/snurrningar på 2ben
men jag får erkänna att det finns en stor del jävlaranamma i den kvinnan , tycker inte om att erkänna detta heller men jag borde fan se till att lära mig av henne ...

Ups&Downs i korthet
Fick till en extremt fin och inte minst efterlängtad 0:a/placering i 120
Segrade en klass (om än en låg så ändå seger!) efter en lång tid av klabb med allt möjligt
Sadelhelvetet som skulle vara specialmåttad efter honom - gjorde att han fick genomgå 2 behandlingar i ländryggen&som sakta men säkert gjorde mig till en kutryggigare skänkelflaxande hoppryttare

Just nu måste jag säga att vi har ett fint förhållande, han vet att han inte ska sätta sig upp mot mig :P
och jag är lugnare på hans rygg
-
jag kan också visa känslor till honom offentligt (faktiskt ett kors i taket när det gäller mig)

hoppas att det kan fortsätta så in Deutschland (!)
<3





Vår historia i korthet, so far ^^



                               innan hemkomst                                              ca1 månad hemma                           


matglad från början !



















Men som sagt vi har åren framför oss ;)
min grabb har nu blivit 9år och jag hoppas att resultaten hinner ikapp hans ålder :P
Hoppas även att framtiden har några överraskningar i lager (?)



Mooreshill Lad Emma Hansson


end of story
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback