Scheisse, Perfekt oder Okay ??


Hmm första veckan har gått …

Får absolut hålla med om att det inte har varit den perfekta början på något sätt! (a)

Lördagen var hyfsat stressig, eller fullt upp är väl bättre uttryckt. Tävling = tvättade&knoppade hästar – packning, lastning och lindning m.m. av hästar och utrustning –

Cissi skulle tävla så jag och Linda stannade i stallet.

Hästar skulle tas om hand om, får för övrigt se till att fixa en bild på anslagstavlan med hästarnas arbetsschema för veckan :)

Den sista hästen för dagen blev min ”favorit” Ruben – spänd i början av passet och blev väldigt högrest i  hörnorna och huvudet försvann låångt bort :P

I efterhand lät en longering för att göra av med överskottsenergin inte dum alls!

Men jag tyckte mig ha lärt känna honom på 4 dagar … men se goddag då!

Skulle i slutet av passet vända över ridhuset, Ruben fick totalfnatt – bockade och girade höger och vänster … Emma hade ingen chans att sitta kvar på den över-170cm-hög 5åring … landade på underlaget med en ka-duns och sen blev allt svart.

Vaknade av att Pippi kallade mig för Linda – senare Emma.

 

 

En lång Tysklandshistoria kort = det blev full kalabalik i ridhuset och ambulansen kom – jag ville inte åka med, fick lova Annelie att ringa så fort jag inte mådde bra. Väl hemma i lägenheten fick jag sällskap av Pavel och senare kom även Cissi hem<3

Mkt smärta som började i ryggen förflyttar sig långsamt neråt – hoppas det försvinner snart!

Igår följde jag med på tävling, som moraliskt stöd endast, men inte ens den dagen var händelselös :o Convent hade lyckats med att göra ett enormt jack i näsan … och blodet var stänkt över större delen av lastbilens inre … usch stackare!

Idag var min lediga dag, men jag hängde med Jan som skulle med 4-åriga Zaga inför auktionen – kom tillbaka strax innan lunch och därefter hängde jag i ridhuset när Jan hoppade hästarna inför tävlingen imorgon :)
Han är en rolig prick!

Som sagt, inte riktigt den lediga dagen man hade planerat men vad mycket man har fått se idag!

Nu spenderar jag några timmar i sängen med Desperate Housewives på i bakgrunden – städningen av lägenheten är klar och det är skönt för kroppen att slappna av – okej skönt för huvudet också :P

 

Imorgon är det första tävlingen för mig att agera tävlingsgroom på – 5 hästar ska med:

Ruben de Lamme 



 
Quanbell

Cassia Row

Calero 

Convent  



~

Hoppas att hästarna sköter sig iaf och så ska jag göra mitt yttersta och hoppas på mindre haltande så jag slipper pikarna från Jan xD

~


 

TTYS

 










Händelserika dagar du har! Var rädd om dig bara och ha roligt =)

2011-01-26 // 19:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback