so who is ??


dagens i-landsproblem big time,
ställde klockan på redan tilltagen sovmorgon
men somnade förmodligen om och vaknade till av ringande telefon
...
vid lunch (!)
...
visst måste jag påstå att det var behövligt att verkligen få sova ut,
kroppen&förkylningen behövde det ...
Iaf
på bättre humör idag och hade energi att rida.

provade såklart det inköpta :P
schabraket satt fantastiskt bra och det silvriga kantbandet satte lite
glamour på vardagslivet typ ^^

Det var en stark&tung bruno som fick upp farten redan från början
och om det berodde på energi+ett starkare bett kan jag inte svara på
men jag fick snällt låta honom hållas , var inte i skick för att
gå in i en diskussion med honom gällande passande tempo ...
göra varierande storlekan på volter då och då fick
hans mun att producera mer skum än vanligt ,
han vart kanske liiite sur för att han inte fick köra sitt race längs fyrkanten
mer än i början !

ett kort pass avslutades med marktäckande trav på lång tygel
-
konstaterat att det är uppiggande med en arbetsglad häst.
en parantes är att jag fick ett leende på mina läppar
när vi galopperade fram i lätt sits och jag sträckte fram handen för att klappa honom
uppe vid nacken , såna knas-bedårande ryck han gör med sitt huvud<3


lite väl rund om magen/bakdel men älskad som f*n<3


BTW,
en av Roald Dahls gamla klassiker Matilda
har jag varit på jakt efter, utan att veta titeln,
lätt jobb då i know (!)
men nu har jag äntligen fått tag i den
-
hyrt den i ett dygn på cdon.com :)
smidigt&enkelt.
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback