La vite la Bella

Det blev en tidig morgon i stallet, lite efter 6.



Conny och Calle blev tvättade av Linda, jag fick knoppa dem och samtidigt öva på rullningen – som för övrigt börjar ta sig :D
Cissi och Linda fick köra iväg för att hämta upp lilla ZsaZsa från auktionsförberedelserna i Elmshorn. Jag fick avsluta hästarnas förberedelser – täcken, lindas, transportskydd bak för att sedan börja lasta dem. Färdigt för avfärd tills Jan kommer ingasandes på stallplanen :P

Väl på tävlingen gick allt i ett sjuhelvetes tempo – Ruben skulle gå först och sedan var det Calero.
Nästa klass skulle Ruben gå igen, därefter Cassia och Convent – Ruben var nolla och vann.
I sista klassen gick Convent, Cassia och Quanbell. 4 onödiga fel på de två sistnämnda, samma hinder … Convent gick klockrent med en nolla som räckte till en andraplats!


Vi möttes av en glad ägare, som slängde till mig en 20-Euro mest för att jag var hästskötare för dagen :P – not complaining!

Hemfärd efter lite omlastning och nu sitter jag här, nöjd med min insats för dagen, det var även Jan också. Skönt att man kan få till en bra början.

 

Imorgon får vi la se vad min rygg pallar med för något … en skrittur på CC tillsammans med myggan Cissi på jätten Paddy ;)

 

Bis Morgen













Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback