if there's anything i can do, but wait.




ett litet stoföl kom till världen runt 03.00 8/5
och jag hjälpte till eller vad man ska säga - att fria luftvägarna asap
och underlätta för Cleany genom att hålla ett stadigt grepp om fölets framben.

en upplevelse som man inte riktigt kan sätta ord på.
fascinerande, men samtidigt obehagligt/obekvämt.
just nu väntar vi bara på Inges baby - 3 veckor försenat som det är nu
gosh! -.-


för övrigt så är det superskönt väder, varmt&soligt - kanske inte det mest optimala
när man sysslar med hästar = aningen lökig redan innan lunch :P
min häst kommer ut i gräshage med mängder av grannar


ridningen går väldigt bra, strax efter flytten var det så mkt annat att fokusera på att
det inte var på tal att rida - men jag tror att breaken var nödvändig för honom
för efter det så var den en väldigt arbetsvillig häst med öronen konstant framåt och endast lite
irritationsgnisslande med tänderna när jag bromsade upp honom ^^

igårkväll blev det hoppning för Jan
och än en gång hade jag Nathebettet
-
och det gick för att inte avböja från våra tidigare hopplektioner,
superbra :)
i slutet hade han tendens att hänga lite/bli småstark
men Jan sa att när han känner stödet i munnen, blir även han mer självsäker
-
så Tysklandsresan har varit ett oförklarligt upplyft i vår relation<3

en nyduschad duktig heest





och nu när kvällarna även bjuder på underbar temperatur,
njöt vi av färsk frukt och god dricka i förrgår

och grillat med gott tillbehör igår :)
ibland är arbetarlivet inte så slitsamt som man tror,
eller åtminstone är det värt det när man har kvällar som ovan :)


nej nu tänker jag återgå till 24-maraton jag har igång på TVn
som man får ge lite tid, nu när man har ledigt :)













Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback