Oh hurry hurry, go to your happy place *

Kom en lastbil+trailer igår kväll och det innebar provning av 2 hästar var typ,
Första var en 4-åring efter Wonderboy och efter att ha stått många timmar på bil för att övernatta på ett nytt ställe gjorde väl inte ngn häst rättvisa men iaf, jag fick hållhjälp när jag skulle sitta upp men lyckas på ngn vänster få över tyngden på höger sida och när hästen sen skuttar iväg säger Emma adjö, landar på ryggen och får ett tramp av en lyckligtvis oskodd på smalbenet, lite gråt lite vandrande och en infångad häst senare kastar Magnus upp mig, men håller kvar mig på lina ett tag :P ...
Han hoppar trevligt men var väldigt grön, fick sagt att jag gjorde ett bra jobb trots allt tumult. Så stålhuden börjar växa fram!
Den andra hästen var en lika stor valack, 5 år och gjort desto mer. Kunde inte få till ridningen, men den hoppade väldigt luftigt och lätt :)

Efter det snackade jag med M&C då jag inte mådde hallon - så tog ut en halv ledig dag efter lunch, mår väl bättre efter lite sömn (ingen hjärnskakning m.a.o) gav mig därefter ut för att motionera Bruno - konstaterade att det kan bli trixigt att rida med foten i stigbygeln -.- på Bruno är det skitsamma men med tanke på de andra inte lika skötsamma på marken-hästarna.
Får se hur det ter sig imorgon, nu är det snart dags för Desperate Housewives(!)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback