Ser du solen bakom molnen *


Det var verkligen inte jättemycket som var i vår lyckas tecken idag.
Ytterligare ett fruset vattentillhåll, men får hålla tummarna att det är ett löfte som kan hållas när
det sägs att det ska börja vända åt mildare grader.
Det är ganska svårt att hitta motivationen att kämpa sig igenom dag efter dag som det är nu -.-
Som tur har jag mitt lilla glädjekorn i slutet av varje dag.
Om man kan bortse från det lilla lilla missöde som handlade om vårt försök att stänga kylan ute, dvs spika upp täcken och filtar.
Det gick bra att ta oss in i stallet för att göra oss redo för ridturen, men att komma ut var desto trixigare!
Lilla stora envisa sto !
Men skam den som ger sig, en grep att hålla den gigantiska V75filten uppe och bana fri väg genom porten och en Vera som tryckte sig mot mig så kunde vi komma upp till ridhuset och arbeta lite.
Underbar att sitta på idag, lagom mycket energi som jag enkelt kunde kanalisera till övningar av mitt val.
Joggade lite lätt i trav&galopp - lite ökningar och minskningar, byte som är lite mer markbundna än de av hennes natur;) och så skänkelvikningar halvt igenom fram och tillbaka lite. Vänster går som en dans - höger behöver finslipas.
Fortsatte testa med Brunos gamla Nathepelham och jag vet inte, det blir så enkelt att verkligen få henne på bakbenen och mer ihop:)
Men tror kanske att det kan bli aningen för skarpt att hoppa på (?)
Går som det är nu på ett tvådelat eggbett - skulle dock vilja prova ett tredelat - ligger lite bättre i munnen.


                                        



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback