And how can I pretend that I don't know what's going on *


Igår hade vi en liten unghästhoppning med Casanova(e.Corlensky G)&Challenger(e.Careful)
men något var det definitivt som skrämde dem - vid senare eftertanke så var det snön som kasade av taket tack vare stark sol.

Jag hade hoppat det lilla krysset med travbom före och galoppbom efter, när jag hör galopp längs långsidan bakom mig - får stopp på "Nova" vänder mig om för att se Bella göra någon cirkuskonst för att undvika att ramla av i sargen - för att sedan landa med en duns på marken. "Challe" som är bakskygg far iväg och ser friheten bakom porten till ridhuset, tar sats, får inte upp frambenen utan går till attack med bogen. Trädörren i sin tur ger lyckligtvis vika och han fortsätter ut, på det istäckta gårdsplanen. Jag utbrister "Det är inte sant!" kastar mig av den upprörda Nova och korsar den fällda porten och fångar in den aningen chockade fyraåringen.
Men vi har ju respekt, jag och Bella, efter att ha smakat grus vid åtaliga tillfällen, fäller vi en tår, andas lite och sätter oss till slut upp på den skyldige - och gör ett jävla bra jobb efter!
Magnus var imponerad.
Jag tror att vi båda börjar fatta begreppet - skinn på näsan -

''
ser segern som metaforisk men tar hjälp av en bild för att poträttera känslan, typ...
älskade ponny<3




Debatten av intresse börjar vid halva tiden typ.
Enjoy the punchlines made from Jens Fredricson!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback