She was covered in leather and gold *


Efter lite envist tragglande med anslutningarna så har jag internet på min sida:P

Ledig idag = sovmorgon = skönt!
Tog en promenad på eftermiddagen med Vera i grimskaft och musik i öronen.
Vi var iväg och tränade för Olof Smith igår. Det var en bra julklapp:)

Lite gymnastik i början, travhoppning är inte hennes starka sida, den stora kroppen och så vill hon helst ta allt i ett gigantiskt språng.
Men när vi hoppade litet räcke med 3 bommar/3 galoppsprång till ett litet räcke så visade hon sig bättre:)
Övade på att få henne att komma lite mer på bakbenen genom att vi klämde in ett extra språng på linjerna.

Hoppade lite större och bana - det känns fortfarande enkelt och okomplicerat med henne:)
Sammanfattningsvis så ska vi fortsätta jobba med galoppen, som måste bli snärtigare redan innan första hindret - då behöver jag inte fokusera mig på att jobba upp den under rundan utan det blir att jag mest bibehåller den.
Det Vera inte har problem med är att gå av stort - hur stort som helst, bara jag hänger med - vilket är en beundransvärd egenskap. Men för att det ska gå optimalt i större klasser så behöver hon som tidigare nämnt öva på att kunna bli kortare i bakdelen så hon kan bli stark&bekväm i att komma lite närmare hinderna.
Detaljer.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback