I see the questions in your eyes *

 
Ja det var ju en dag man inte vill göra för ofta...
Cheferna åkte på tävling vid 7, jag satte igång med detsamma
-
tog itu med de 7hästarnas boxar i maskinhallen
släppte ut 11hästar = morgonpromenad check!
mockade i lilla stallet(2boxar)
övergick till de 15 spånboxarna i stora stallet. sista boxen, hingsten Valles -.-
kämpade in i det sista så att säga.
var t.o.m så effektiv att jag dumpade in lite fräscht nytt spån i de som var i störst behov.
brunch vid 11.
 
vad var det nu sagt?? bäst att arbeta innan mat eller dela upp lite innan och lite efter??
failat på den uppgiften dock...
Hur som haver, no longer alone, lastbilen rullade in samtidigt som jag sadlade upp min första häst.
BA, provade ett rakt järnbett idag + en graman. Visserligen glömde jag sporrarna, men orkade inte vända...
han var fiin idag:) övade på att rida rakt innanför spåret, i galopp, utan att byta - trixigt tidigare. Nu flöt allting på och han var fruktansvärt lyhörd att svänga för yttersidan. I högervarv är problemet att han inte vill sätta under bakbenen på volt, så då övade vi lite på det. Nej, det var ett tag sen jag fick sitta på den vita bjässen, lika mysigt varje gång!
Valle var på hingsthumör idag -.- skrek och åmade sig 1/3 av passet... så ha honom rejält mellan hand och skänkel för att minska risken för krumbukter o dyl. Tycker , trots bristen på tillit, att det är en förjävla charmig häst att sitta på. Galoppen, typ 8 steg så vart en långsida gjord (och vi har ingen liten ridbana, tål att nämnas).
Lilla Janice nästa, som typ vilat ett tag. Att en 4åring är så bra i form redan. Styrkan till att balansera upp sig själv kommer lite längre fram.
 
Ja madamen idag, fick chilla och må som en prinsessa i en grön hage i stort sett heela den långa dagen:)
Och Emma ser som vanligt väldigt(!) fram emot sin lediga dag imorgon. får leta upp öronproppar så de väldigt morgonpigga hästarna inte väcker mig tidigt... vilket har skett två måndagar i rad -.-'
 
1an i 130cm
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback