Just that blizz *

Det är ju redan konstaterat att jag har en häst med den renaste av själar - men efter idag är hon höjd till skyarna.

Hoppningen hölls trots det underbara vädret inne i ridhuset.
Testade det nya tredelade eggbettet.
Travhoppade först - och fast det inte är en stark sida hon henne så löste hon det bra :)
När vi sen övergick till kombinationen m 2 galoppsprång.
Hoppade en bana med varierande svängar och vägar, kryssoxrar, vattenmatta, en blå låda med bom över. Ja också kombinationen - där utsprånget låg på 130cm, men aningen trångt då det var oxer in.
Vi hade nog inte vår bästa dag. Jag på mitt sätt och Vera på sitt - vilket innebär lite trock mot bettet, seg för skänkeln.
Jag kunde dock ridit bättre. Red för mkt med händerna och måttade istället för att rida på känsla.
Sista banan kopplades alla sladdar ihop igen och det kändes så enkelt.
Så lite galoppjobb på rakt spår för att hitta hennes framåtbjudning står på schemat imorgon. Och så är det fix&don inför tävling :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback