This is what I'm made of *


Fyfan kan jag bara säga om dagen.
Och det i en positiv ton!

Fick pysslat med "våra" treåringar och de var jätteduktiga!
Nästa steg är galopp uppsuttet.

Uteritt på 4 stycken och sen var klockan lunch.
Tog Lilli på utebanan efter det och fortsatte arbeta på hennes motsägelser gällande mina skänklar - lite motgång men det lossnade i slutet - en fråga om styrka i bakkärran så hon orkar hålla galoppen när vi vänder upp kort. En övning var att jag vände upp på bakbenen och skulle rida framåt rakt mellan två bommar för att sedan vända på bakdelen åt samma håll igen tills jag märkte att hon var med mig helt och då bytade vi galopp.
Just den övningen var nog mjölksyreframkallande för hon blev lite skuttig ... Nöjde mig direkt när hon löste det bra. Galoppen börjar för övrigt sitta fint:)


Finingen på film, gör henne inte direkt rättvisa. 
I dagens läge har hon inte längre ont av dumma tänder, och mer ridbar:)



Lilla Vera blev motionerad på utebanan och det märktes minsann att hon inte gjort mkt mer än hagen under min långledighet;)
Fast inte så att hon blir oregerligt pigg, nej det ter sig mer på det sättet att hon blir väldigt tittig på saker runtomkring -.-
Aingen frustrerande då hon inte går att övertala direkt utan hon ställer sig som förstenad och börjar nervöst lyfta från marken. Nästa gång ställer jag henne från och då är det ingen fara. Liten filur ibland.
Fick henne att släppa i nacken och lät henne galoppera framåt x antal varv. Sen verkade hon nöjd när vi skrittade runt hagarna:)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback