Wherever to get away *



Video med lite smackande, så är det med en 3åring som man inte riktigt kan använda sina långa slanor på.
Det är lá en fin häst!
100% utdelning gällande bebisarna idag. "Nyblivna" valacken tyckte minsann att det var ett obehag med sadeln, trots att han var cool som is första sittningen. Aja, grabbar tar väl lite längre tid på sig att lista ut saker ;)

Så sammanfattningsvis har det varit en bra dag:
Kunder på förmiddagen som verkade mkt nöjda med hästarna (fingers crossed)
Lite hoppning på utebanan - ÄNTLIGEN!
Jag red Brunos sister from another mister - för jag svär det är läskigt vilka likheter de har - utseende&beteende!
Damen är 4 år och löser uppgifter aningen svåra för henne med bravur!
Svårigheten i sig med den stora utebanan är just att få med hästen i svängar osv - fast å andra sidan så är det en fördel för unghästarna som kan behöva ytor. Så håll i hatten och styr med ben och ledande tygeltag så borde vi kunna hålla oss inne på banan;)


Vera. Ja Vera. Ett längre pass idag och det kände jag behövdes.
Hade mitt tvådelade eggbett och ville verkligen träna på svängar eller bara att vända. Alltså med ledande tygeltag så är det en sak med unghästar. På äldre hästar, Veras fall, reagerar de inte helt väntat på det.
Så försökte öva bort det, med att hela tiden pilla med bettet och krama istället för att leda/dra i "svängtygeln" + skänklarna. Och förutom att hon blev utom sig av lycka för att se hinder så var hon jättejättefin :D
Jag kunde verkligen jobba henne fram i galoppen - samla ihop henne på volt och t.ex styra på ett hinder (eller rättare sagt upphöjd bom, men lydnad görs bäst över lägre hinder).
Nej jag är nöjd med passet och vet vad jag ska sträva efter under nästa hoppträning. Så kommer nog bli laddad som faen till Dagstorp!

shingshingshingaling<3


» Sofia

Sån fin 3åring och så duktig du är :) Vill också säga att du har en så underbar häst (Vera), älskar henne och du rider så bra/fint. Tycker det är bra att du visar film där du gör ett fel och sedan riden banan felfritt, många visar bara de bra ritterna. Hon hoppar hus och jag tror ni kommer att gå långt. Önskar er all lycka. Väldigt fin blogg du har.

2012-03-18 // 10:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback