Force the good *

Efter att ha fått konstaterat att mitt djävulska halsont berodde på virus, som förkylning, så inget penicillin, utan värktablettskur the extreme way så hoppas jag att jag är ready for business.
Hoppningen i förrgår fick hållas i ridhuset utanför Sjöbo, som vi varit i tidigare, då ridbanan vart alldeles för dammig-.-
Vera var jättefin - framhoppningen så fick jag till bra galopp och jag satt still.
Hoppade delar av bana och avslutade med hel bana - det var både ris och ros - vilket egentligen är det bästa för då lär jag mig något.
Men hur som helst så sista gången vi hoppade banan satt allt som en smäck:)
Det ständiga problemet är att ha en bra och aktiv galopp från början(!) kan tyckas vara ett enkelt problem men då hon är så stor och redan har en stor galopp så är det lätt hänt att man "bara sitter" där och jo det funkar på "lägre" höjder. Men för 130 behöver hon support från piloten.

Hoppade Fille&Sparta i ösregn igår - den sistnämnde med ett aningen trixigt sadelläge... En bockning och man sitter halvt framme på halsen:P
Bättre än vad det var innan han åkte iväg men gäller att hitta en bra lösning!
Hoppa kan han minsann! Enkel, okomplicerad & ett hopphuvud:)

Nej nu är det dags att göra lite nytta igen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback