Hepp Hepp *

En kollega är och kollar hästar, den andra ska jag strax köra och hämta på flygplatsen.
Men kort sagt så var det snabbt arbetat idag, fast ändå en del på schemat.
Vera och jag fick kärt besök och det var inte bara en ny känsla att sitta på henne, det syntes även i hennes hållning och steg:) så glad att det kunde korrigeras så lätt och att jag hade Håkan som kom med utlåtandet!
Annars hade jag suttit med en sadel som är för smal och ligger alldeles för stilla (för när hästen rör sig så ska sadeln lätta lite bak till-detta gör att hästens rygg kan höjas vilket i sin tur leder till bättre tramp och arbete med bakdelen samt rygg)
När jag använt min nyckelhålspad minskar bakvikten, men trycker över manken och då blir bogrörelserna spända och svåra att få ut helt, logiskt med ett tryck...
Tack och lov för Böckmann Center som är platse för Jerry!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback