Vi var dom *

 
 Jag är så nöjd, så stolt och så glad över min underbara häst<3
Två klasser vidare på vår upptäcksfärd över nya ridanläggningar med bra sagda underlag.
Ballingslöv bjöd på en väldigt bra tävlingsbana - lite klent hindermaterial där inne -
Godkänt underlag på framhoppning/framridning.
Vera var betydligt mer på mattan idag - formen höll i sig från igår och hon var fin att rida fram.
120cm - en bra bana som inte var helt enkel. Stöttestenen var den glesa räcke-räcke-kombinationen från läktarens kortsida.Vera vart sjukt taggad, okej jag med, så vi hoppade felfritt runt i bägge faserna och en sjundeplats rikare.
125cm - framhoppningen som alla andra ställe bjöd på lite mer organiserat kaos än i förra klassen - lite frustrerande varje gång då jag börjar komma till insikt att damen är smärre möteskygg, eller åtminstone - tycker-inte-om-att-vara-för-nära-en-häs-som-hoppar-stilen...
Lilla vännen.
Lite svårare att hitta bra läge där inne också - började tänka desto mer - men kunde ladda om bra och när vi red över startlinjen var det fighting spirit all the way!
Sedärja, en grön fint färgad ytterst liten rosett blev vår och vi fick gå in på prisutdelning.
Har inte blivit så många av just den varan så Vera bafann sig där inne med strålande blick och ett hjärta som ryttaren kunde räkna slagrytmen på.
 
En kort dag som vi trodde, blev en lång dag...
En välspenderad rolig dag - som kunde innehållit betydligt mycket sämre väder (gick runt med farhågan att regnmolnen skulle komma seglande när som helst...)
 
Stjärnan är nu välförtjänt av några dagars lugnt - skritt på hårt underlag så kroppen får återhämta sig efter sina makalösa prestationer - är glad för stövellimmet i min jackficka!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback