För du vill inte vara själv *

 

2. Mina hästar:

Rattle and Hum – första ”riktiga” tävlingsponnyn, levde tillsammans i nästan 4år, genom det tuffa och det roliga. Fantastisk individ som har bidragit till att jag är som jag är. Vi var ganska egna båda två, men passade väldigt bra ihop. Älskade snäva omhoppningar och galopper på fältet.

Dublin F – fullblodskorsningen som hjälpte mig att ta steget in i storhästvärlden. Fick placeringar upp i 120nivå, men efter 1 år så hade jag ”vuxit om” honom i utvecklingsstadiet och det var dags att gå skilda vägar.

 

Mooreshill Lad – efter ett nederlagsbeslut från Irland provade jag utan förhoppningar en häst jag blivit tipsad om, stor och gänglig med riktig ponnylugg, men hoppade fantastiskt bra!

Så blev det köp och vi hade väldigt kul, utvecklades tillsammans bra och länge och han var med mig på min resa i Tyskland. Men någonstans var det något som inte riktigt fungerade till vår fördel när jag jobbat hos M&C ett tag. Jag började inse vad det var för slags hästar jag passade ihop med och som tog fram det bästa i mig/tvärtom… Så där kommer Vera in i bilden.

 

Vovera SK – den stora hästen med de långa öronen och insiktsfulla ögonen tilltalade mig från den stund jag började hoppa henne. Hon visades mkt men ingen gick hela vägen. Tur för mig.

Jag hade hittat min andra hälft och med hjälp från chefer och föräldrar blev hon min!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback