Ser solsken i framtiden *

 
Björbäck dag2
130cm A:0 4fel
 

Kort och gott, är för en gångs skull väldigt nöjd med både hästens och min prestation(!)
Jag har en tapper själ i min häst, ställer verkligen upp till 210% och idag gjorde jag verkligen allt i min makt för att hjälpa henne tillbaka. 
Men underlaget tryter som tacket för ihärdigt regnande under dagen och fortsatt många starter - fast de kör med vält mellan och gör en paus i klasserna. Framhoppningen är katastrof
Så sjukt djup att det tar mkt kraft ens för min häst att komma upp från backen... 
Hade inte förväntningar när vi gick in på banan, var rädd för att hon tagit ut sig själv pga den kvicksandsliknande framhoppningen och okej, hon var lite matt, men sprången var rena och hästen välhoppande. Inte riktigt med mig till andra hindret där hon själv valde att gå lite mer intill, men svängen var byggd så att om man red innanför träden så blev det att hoppa räcket lite diagonalt, men Vera gick som sagt lite i sin egna lilla värld. 
Nedslaget, ja vad ska man säga. Lite lite stort, medvetet, men som också hade fungerat om inte det varit så upptrampat - inte varit i lite uppförsbacke och om jag ridit ännu lite mer med krokarna i.
Men om inte om hade funnits så hade alla varit miljonärer.

Jag är fruktansvärt stolt över min Vera och därför får hon sin belöning att vi stryker klassen imorgon, så får hon smita ut i hagen vid hemkomst istället. 
Det känns bara inte rätt att pusha henne genom en klass till när underlaget är tveksamt och när det är lovat ytterligare mer regn inatt...
Känns dock som att vi avslutar på topp. Placering och riktigt bra rundor och en toppenkänsla med hem som får gro hos oss båda under kommande paus
 
 
 
fantastiska underbara häst!!
 
<3<3<3<3<3<3
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback