Whatever you call me *

 
 
Det kunde gått.
4fel men en snabb tid som hade resulterat i en femteplats.
Stort uppsving, med tanke på att det senaste året har varit vita rosetter (fine, jag har inte en häst som är snabb i vare síg sprången eller galoppen i den bemärkelsen, så då gäller det att spara in tid där man kan, vill säga svängar)
Gått några timmar så den självkritiske ryttare fått tid att smälta resultatet.
 Såklart sjukt irriterande att gå miste om en bra placering, i ett lite större startfält, på en hemmatävling, inför Falsterbo.
Framhoppningen på lilla banan är såklart kaosartad och med en häst som numera lagt till med att hoppa åt sidan för andra ekipage samt bommar som rivs, så är det lite reserverat.
Så väldigt på, att det blev lite svårt för mig att hitta distanserna, vilket följde med mig lite in på banan.
Känns ju alltid värre än vad det ser ut, men är väldigt missnöjd med ridningen över 8-9b.
Rivningen tar jag på mig, kunde förberett Vera tidigare, plockat upp henne och kommit lite mer på bak så inte distansen in hade blivit så stor. Rev inte med så mycket så lite otur, men hon är så snabb och energisk numera (sadelns förtjänst garanterat) att b och c inte var några problem, trots att det var lite trångt då det lutade lite neråt.
Hoppar ju väl tilltaget och kan inte vara annat än nöjd med hästen som följde fint i svängarna, tog för sig bra på sista distansen som låg på normala sex steg, men hade en plan som jag följde (även det ett step up) att komma lite större in på 10an och rida framåt på fem steg till sista oxern. Och oj vad fin hon var där!
Så icke resultatmässigt klassar detta som en topptre runda i vår karriär, men bitter som attan är tävlingsmänniskan i mig...
Blir till att jobba vidare nästa vecka - torsdag 120+130, lördag 120 och söndag 120.
Få henne lite mer på mattan och sen kombinera det med att hålla damen glad och tävlingsredo!
 
 
 
 
Älskade fina Vera<3
 
så stort blev det inte men en oxer som insprång blev det oturliga...
begränsingarna i hästen har definitivt inte uppnåtts, på långa vägar.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback