Whatever comes your way *

 
Lördag 120cm
Ett nedslag i trekombinationen som var ett resultat av en häst som drog lite in i hinderna, backade inte riktigt av, främst i kombinationerna och det syns ganska tydligt på filmen...
I efterhand inser jag att jag borde varit mer konsekvent mot min väldigt pigga och småstarka madame.
Fick ordentlig hjälp av henne på hinder 3 - haha, bevis på bra balans or what?!
Jag kunde varit mer beslutsam angående avsprångspunkten, men lägger märke till att prisutdelningen sätter igång inne på stora banan med sin "Star Warsmelodi" som intro, precis vid 3an. Kanske trodde Vera att hennes jobb var klart?? Skämt åsido så är jag självklart inte helt hundra nöjd med min egen prestation - kunde förberett hästen bättre på framhoppningen, samt varit mer bestämd.
 
 
 
Söndag 120cm
Kan inte annat än att säga att idag klaffade allting - fröken överambitiös aka Vera visade klart och tydligt att mina försök att skänkla för ökning mot sista långsidan efter trekombinationen, inte var helt uppskattat ;)
Vet att hon blir lite extra känslig när hon eggar till sig, tycks ses som ett friskhetstecken och det är väl skönt att det är på det hållet efter 2 helgers tävling och transporterande, men vafan Vera?!? Tvungen att göra det just där - kostade förmodligen en placering...
Men för att dra ihop säcken så avslutade vi på ett väldigt bra sätt, även om det är surt att gå miste om att plocka poäng till Fbo - och vi hade chanser till bra sådana... men oturen var framme. Lever dock gott och väl på vår fina placering i 130cm - feel like a star*
 
good team.
 
mitt hjärta, mitt allt.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback